MediaWatch

Medier holder igen med at give Facebook tilladelse til udvidet artikelvisning

Facebooks indskrænkning af artikelvisninger i kølvandet på ny ophavsretslov vækker kritik fra danske mediespidser, som nu overvejer, om det giver mening at give samtykke til fri deling af deres artikler.

Fra venstre: Dorthe Bjerregaard-Knudsen, Henriette Marienlund og Anders Krab-Johansen. | Foto: Emma Sejersen JP/Pol, PR/Berlingske Media, Jens Dresling Ritzau/Scanpix (Sammensat af MediaWatch)

Facebooks ændring af artikelvisninger har sendt mediehusene på arbejde og tænkeboks.

Medierne har mulighed for at give deres links fri ved at indgive en formel tilladelse til Facebook om, at deres indhold kan deles af alle på platformen. Det har kun ét af de medier, MediaWatch har talt med, gjort indtil videre. De fleste vil først undersøge, hvilke impliktationer det vil have for dem i de kommende forhandlinger mellem deres forvaltningsorganisation og techkæmperne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs