MediaWatch

Vestager åbner trebenet undersøgelse af Googles annonceplatforme

EU's konkurrencekommission skal granske, om Google misbruger sin position på det digitale annoncemarked og ekskluderer eller indskrænker sine konkurrenters muligheder på sine platforme.

Foto: Pool/Reuters/Ritzau Scanpix

EU-kommissionen vil stille skarpt på Googles digitale annoncesystem i en ny undersøgelse, der kan ende med dyre sanktioner. Det skriver Financial Times.

Det er Margrethe Vestager, der i sin funktion som konkurrencekommissær med et særligt blik for det digitale marked, der har sat undersøgelsen i bevægelse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs