MediaWatch

Vestager åbner trebenet undersøgelse af Googles annonceplatforme

EU's konkurrencekommission skal granske, om Google misbruger sin position på det digitale annoncemarked og ekskluderer eller indskrænker sine konkurrenters muligheder på sine platforme.

Foto: Pool/Reuters/Ritzau Scanpix

EU-kommissionen vil stille skarpt på Googles digitale annoncesystem i en ny undersøgelse, der kan ende med dyre sanktioner. Det skriver Financial Times.

Det er Margrethe Vestager, der i sin funktion som konkurrencekommissær med et særligt blik for det digitale marked, der har sat undersøgelsen i bevægelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs