MediaWatch

Jyllands-Posten vil give abonnenter "komplet pakke" med ny satsning på lokalmedier

Med lanceringen af fire nye, digitale og abonnementsbaserede lokalmedier vil Jyllands-Posten forny og trykteste det lokale mediemarked, knytte stærkere bånd til eksisterende abonnenter og række ud efter nye. Chefredaktør afviser ny aviskrig.

Marchen Neel Gjertsen, chefredaktør på Jyllands-Posten. | Foto: Kasper Heden Andersen

Efter at have brandet sig som "Danmarks Internationale Avis" gennem en årrække retter Jyllands-Posten nu også fokus mod det lokaljournalistiske og åbner efter sommer fire nye, digitale lokalmedier baseret på abonnement i Randers, Viborg, Horsens og Vejle. Det ligger til Jyllands-Postens publicistiske mission, siger chefredaktør Marchen Neel Gjertsen.

"Vi tror på, at Jyllands-Posten med sin store journalistiske muskel kan være med til at gøre en forskel for lokaljournalistikken i de her byer og på sigt forhåbentligt endnu flere," siger hun.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs