MediaWatch

Jyllands-Posten vil give abonnenter "komplet pakke" med ny satsning på lokalmedier

Med lanceringen af fire nye, digitale og abonnementsbaserede lokalmedier vil Jyllands-Posten forny og trykteste det lokale mediemarked, knytte stærkere bånd til eksisterende abonnenter og række ud efter nye. Chefredaktør afviser ny aviskrig.

Marchen Neel Gjertsen, chefredaktør på Jyllands-Posten. | Foto: Kasper Heden Andersen

Efter at have brandet sig som "Danmarks Internationale Avis" gennem en årrække retter Jyllands-Posten nu også fokus mod det lokaljournalistiske og åbner efter sommer fire nye, digitale lokalmedier baseret på abonnement i Randers, Viborg, Horsens og Vejle. Det ligger til Jyllands-Postens publicistiske mission, siger chefredaktør Marchen Neel Gjertsen.

"Vi tror på, at Jyllands-Posten med sin store journalistiske muskel kan være med til at gøre en forskel for lokaljournalistikken i de her byer og på sigt forhåbentligt endnu flere," siger hun.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs