MediaWatch

46 medier søgte om coronahjælp for tab af mindst halvdelen af annoncesalget

Ud af flere end 250 medier, der i 2020 søgte om kompensation for tabte annonceindtægter på grund af covid-19, har knap hver femte angivet tab på minimum halvdelen af deres annoncesalg under krisen.

Foto: Thomas Borberg

Pandemien og den tilhørende nedlukning af landet i en del af 2020 gik hårdt ud over hundredvis af mediers annoncesalg. Nogen er dog blevet ramt hårdere end andre og har indrapporteret tab på 50 pct. fra marts til juli, som er perioden, regeringens første hjælpepakke dækker over.

Konkret har 46 medier angivet, de har tabt mindst halvdelen af deres annoncesalg i perioden. Det fremgår af en aktindsigt, MediaWatch har fået. Det svarer til 18,3 pct. af de 252 medier, eller knap hver femte, der i de to ansøgningsrunder søgte om annoncekompesation for tabt indtjening i de fire måneder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs