MediaWatch

Sjællandske forbedrede formen i 2020 - men landede i rødt

Coronakrisen pressede Sjællandske Mediers forretning i 2020, der endte med et mindre underskud. Besparelser var med til at give driftsresultatet et solidt løft i forretningen, der voksede på toplinjen efter stort opkøb.

Besparelser i den tidlige fase af coronakrisen var med til at holde hånden under og forbedre Sjællandske Mediers drift. Siden 2019 har Jens Nicolaisen været i spidsen for økonomien som adm. dir. | Foto: PR/Sjællandske Medier

2020 blev ingen dans på roser, men heller ikke den katastrofe, Sjællandske Medier kunne have frygtet. Det viser årsregnskabet, der er offentliggjort torsdag morgen.

Det store regionale avishus gik ind i 2020 med en mere annoncetung forretning efter at have købt 13 nordsjællandske ugeaviser fra JP/Politikens Hus 1. januar for et betydeligt millionbeløb.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs