MediaWatch

Frontmedia køber hovedparten af aarhusiansk annoncebureau

Salgsbureauet Frontmedia, der bl.a. har Samvirke og Information på kundelisten, har overtaget majoriteten af bureauet Vendemus, der er specialiseret i salg til nichemedier.

Annoncebureauet Vendemus bliver nu en del af Frontmedia. | Foto: Screenshot/Vendemus.dk

Frontmedia, der bl.a. sælger annoncer for Information, Motor og Samvirke, udbygger forretningen og har fra årsskiftet købt en majoritetsandel i det lille aarhusianske annoncebureau Vendemus.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Frontmedia har tidligere samarbejdet med Vendemus, der især beskæftiger sig med annoncesalg til små og mellemstore nichemedier. Ved at samle kræfterne ejermæssigt tror bureauerne på, at kundebasen kan udvides.

"Virksomhederne komplementerer hinanden på bedste vis, og med vores samlede medieportefølje kan vi nu servicere endnu flere annoncører. Vi driver forretning ud fra de samme grundværdier om fuld transparens og et højt professionelt niveau, og Mads (Tjærby, direktør for Vendemus, red.) har et fantastisk engageret team, der har skabt gode resultater," siger David Wall, adm. direktør for Frontmedia.

Vendemus beskæftiger omkring seks ansatte og havde i 2019 et overskud på godt 140.000 kr. og en egenkapital på godt 900.000.

Begge virksomheder fortsætter med samme medarbejdere og på de samme adresser som hidtil, fremgår det.

Mere fra MediaWatch

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs