Frontmedia køber hovedparten af aarhusiansk annoncebureau

Salgsbureauet Frontmedia, der bl.a. har Samvirke og Information på kundelisten, har overtaget majoriteten af bureauet Vendemus, der er specialiseret i salg til nichemedier.
Annoncebureauet Vendemus bliver nu en del af Frontmedia. | Foto: Screenshot/Vendemus.dk
Annoncebureauet Vendemus bliver nu en del af Frontmedia. | Foto: Screenshot/Vendemus.dk

Frontmedia, der bl.a. sælger annoncer for Information, Motor og Samvirke, udbygger forretningen og har fra årsskiftet købt en majoritetsandel i det lille aarhusianske annoncebureau Vendemus.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Frontmedia har tidligere samarbejdet med Vendemus, der især beskæftiger sig med annoncesalg til små og mellemstore nichemedier. Ved at samle kræfterne ejermæssigt tror bureauerne på, at kundebasen kan udvides.

"Virksomhederne komplementerer hinanden på bedste vis, og med vores samlede medieportefølje kan vi nu servicere endnu flere annoncører. Vi driver forretning ud fra de samme grundværdier om fuld transparens og et højt professionelt niveau, og Mads (Tjærby, direktør for Vendemus, red.) har et fantastisk engageret team, der har skabt gode resultater," siger David Wall, adm. direktør for Frontmedia.

Vendemus beskæftiger omkring seks ansatte og havde i 2019 et overskud på godt 140.000 kr. og en egenkapital på godt 900.000.

Begge virksomheder fortsætter med samme medarbejdere og på de samme adresser som hidtil, fremgår det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også