MediaWatch

"2021 kan blive det helt store år for automatisering i den danske mediebranche"

Tendenser 2021: Det nye år kommer bl.a. til at byde på øget automatisering flere steder i mediebranchen – og så kommer brugernes ønsker og behov i centrum, mener digital medierådgiver Jan Birkemose.

Personalisering og automatisering bliver to temaer i mediebranchen i det nye år, forudser Jan Birkemose, tidl. chefredaktør for Ugebrevet A4 og Fellow ved Center for Journalistik på SDU | Foto: Anna Prætorius Nyrup Clausen

”2021 kan blive det helt store år for automatisering i den danske mediebranche. Vi vil både opleve en stigende bevidsthed om mulighederne og se en lang række konkrete værktøjer blive hverdag.”

Sådan opsummerer Jan Birkemose, digital medierådgiver og udgiver af nyhedsbrevet Medietrends, den overordnede tendens for mediebranchen i det nye år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs