MediaWatch

Washington Post nærmer sig 3 mio. digitale abonnenter

Det amerikanske mediehus Washington Post melder om vækst i antallet af abonnenter og også i digitale annonceindtægter.

Foto: Eric Baradat/AFP/Ritzau Scanpix

Washington Post planlægger med 150 nye redaktionelle ansættelser i 2021, hvilket vil bringe mediehuset op over 1000 journalister til det højeste niveau nogensinde. Det har udgiver Fred Ryan ifølge Press Gazette informeret sine medarbejdere om.

Han har desuden afsløret, at Washington Post nærmer sig 3 mio. digitale abonnenter. For lidt mere end tre år siden rundede man én million, og kundebasen er dermed næsten tredoblet siden da. Samtidig har de sidste tre måneder af 2020 budt på "den største digitale annonceomsætning i Washington Posts historie," lyder det.

"Denne fremragende præstation af vores indtægtsskabende teams bekræfter vores syn på, at der er en succesfuld forretningsmodel for kvalitetsjournalistik," skriver Fred Ryan ifølge Press Gazette i sin besked til medarbejderne.

Washington Post er ejet af Amazon-stifter Jeff Bezos, som købte avisen i 2013 for omtrent 1,5 mia. kr.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs