MediaWatch

Lokalmedier venter lavere annoncesalg i julen efter nye restriktioner

Nye coronarestriktioner er en spand kold vand i hovedet og en yderligere udfordring for et i forvejen presset annoncesalg. De lander på et kritisk tidspunkt, lyder det fra lokalmedier i de berørte områder.

Barer og restauranter er blandt dem, som må holde lukket den kommende tid, efter nye restriktioner onsdag er trådt i kraft i 38 kommuner. | Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix

Onsdag er restauranter, cafeer og biografer i 38 kommuner lukket og slukket som et led i den delvise nedlukning, regeringen mandag meldte ud for at lægge en dæmper på julefesten – og den indbyggede coronasmitterisiko.

De berørte kommuner ligger i hovedstadsområdet og på Sjælland, ligesom restriktionerne også gælder i Odense og Aarhus. Lokalmedierne i de områder venter, at de nye restriktioner vil lægge ekstra pres på annoncesalget.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs