Jysk Fynskes journalister får personlige mål for at skubbe til digital udvikling

Ansatte hos Jysk Fynske Medier skal fra januar udarbejde personlige mål for at sætte gang i mediehusets digitale udvikling.
Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen
Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

For at sætte turbo på den digitale udvikling indfører Jysk Fynske Medier personlige krav og mål til alle medarbejdere. Det betyder konkret, at alle ansatte fra januar skal udarbejde en udviklingsplan med nærmeste leder, skriver Journalisten.

"Det gælder samtlige journalister – også dem, der klarer sig rigtig godt. Hvor kan hver enkelt journalist forbedre sig? Vi skal løfte kvaliteten over hele linjen i vores journalistiske produktion," siger ansv. chefredaktør, Peter Orry, til fagbladet.

De individuelle udviklingsplaner tager udgangspunkt i værktøjet Jourfeedback, som bl.a. er baseret på data for, hvordan og hvor meget artikler læses online.

Tidligere på året kom ejerfondene bag Jysk Fynske Medier koncernen til undsætning i forbindelse med en sparerunde, som var udløst af coronakrisen. Ejerne gav afkald på 17,5 mio. kr. årligt i de udgiverrettigheder, som Jysk Fynske Medier normalt betaler for at udgive de titler, som ejerfondene har rettighederne til. Og så blev kravet til overskuddet sænket fra 20 til 5 mio. kr. årligt – altså 32,5 mio. kr. årligt de næste tre år, som gik til at sænke sparekravet for de redaktionelle medarbejderes vedkommende og til at øge investeringerne i udvikling.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også