MediaWatch

B.T. søger om 10 millioner i kompensation for annoncetab – Berlingske springer over

Annoncefaldet hos B.T. har været over 30 pct. i foråret, og det får avisen til at søge kompensation fra statslig hjælpepakke. Berlingske vil ikke søge, oplyser chefredaktør.

Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har ramt annoncemarkedet vidt og bredt – også hos B.T., der vil søge om kompensation via den statslige hjælpepakke til medier for tabte annonceindtægter. Det oplyser mediet i en meddelelse.

B.T., der primært har fokus på en digital, annoncefinansieret forretningsmodel, sætter ikke tal på, hvor stort annoncetabet har været, men mediet vil søge om kompensation for cirka 10 mio. kr. – et beløb, der ikke dækker hele annoncefaldet, oplyser mediet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere