MediaWatch

Mediechefer om systematisk sexisme: "Vi har forsømt at tale om det løbende"

Har medieledere generelt kendt til og ignoreret sexisme på redaktionerne de sidste årtier, som chefredkatør for NB-Medier, Arne Ullum, mener? MediaWatch har spurgt fem mediechefer med mange år i branchen.

"Vi har for længe ikke grebet ind over for sexisme," siger direktør for Producentforeningen, Jørgen Ramskov. | Foto: Philip Davali/Philip Davali, Ekstra Bladet

Langt de fleste chefer rundt om i den danske mediebranche har været vidne til systematisk sexisme i løbet af de seneste 20 år og ikke gjort nok for at stoppe det eller gribe ind.

Sådan lyder påstanden i et debatindlæg i MediaWatch af chefredaktør for NB-Medier og tidligere bl.a. chef hos DR og chefredaktør hos B.T., Arne Ullum.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier vil have åbnet diskussion om fordeling af licensoverskud

De mange millioner i såkaldt merlicensprovenu bør fordeles, så de i højere grad bidrager til at skabe bredde i medielandskabet og holder hånden under lokal- og regionalmedier, lyder det fra adm. direktør i Danske Medier, der vil have gjort op med, at en stor bid af kagen tilfalder DR.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs