Mediechefer om systematisk sexisme: "Vi har forsømt at tale om det løbende"

Har medieledere generelt kendt til og ignoreret sexisme på redaktionerne de sidste årtier, som chefredkatør for NB-Medier, Arne Ullum, mener? MediaWatch har spurgt fem mediechefer med mange år i branchen.
"Vi har for længe ikke grebet ind over for sexisme," siger direktør for Producentforeningen, Jørgen Ramskov. | Foto: Philip Davali/Philip Davali, Ekstra Bladet
"Vi har for længe ikke grebet ind over for sexisme," siger direktør for Producentforeningen, Jørgen Ramskov. | Foto: Philip Davali/Philip Davali, Ekstra Bladet

Langt de fleste chefer rundt om i den danske mediebranche har været vidne til systematisk sexisme i løbet af de seneste 20 år og ikke gjort nok for at stoppe det eller gribe ind.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også