New York Times hæver for første gang onlineprisen

Aktien stiger med 1,6 pct., efter at udgiveren af den amerikanske avis har valgt at gøre netindholdet dyrere.
Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix
AF RITZAU FINANS

New York Times har torsdag annonceret et prisløft på sine digitale abonnenter. Prisen vil fra 27. oktober gå op med 13 pct. til 17 dollar fra 15 dollar om måneden. På den baggrund stiger aktien i det amerikanske medier med 1,6 pct., selv om det brede aktiemarked i USA bakker med 1,2 pct.

Det skriver Bloomberg News.

"Dette er det første år, vi har hævet priserne for vore digitale abonnementer, og det er ikke en beslutning, vi har truffet let," udtaler udgiveren af New York Times Arthur Gregg Sulzberger i en meddelelse.

"Disse priser vil hjælpe os med at bevare og styrke vores dækning i en tid, hvor det i stigende grad er udfordrende, svært og dyrt at producere original journalistisk," lyder det også.

I andet kvartal overhalede indtægterne digitalt for første gang nogensinde printindtægterne, da de digitale abonnementer voksede med 669.000 til 5,7 mio. digitale kunder, mens printavisens betalende kunder faldt til 800.000. Mange af de nye digitale kunder nød dog godt af store rabatter.

 

Digital overhaler print i New York Times' omsætning 

Nyhedspodcasts ilter fagjournalistikken – men få er helt sikre på forretningsmodel

New York Times køber podcastproducent bag "Serial" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også