Nyhedspodcasts ilter fagjournalistikken – men få er helt sikre på forretningsmodel
!["Podcast er gået fra at være et forsøg til at være en fast del af vores produktion," siger kulturredaktør Mette Davidsen-Nielsen på Politiken om den daglige nyhedspodscast "Du lytter til Politiken", der har eksisteret i to år | Foto: Thomas Borberg](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12322826.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7br5ldoq6s3zerm1ozz.jpg)
Selvom podcastudbuddet først og fremmest er præget af ugentlige magasinformater, er der lyttertræk i de daglige nyhedspodacsts, som de seneste par år i stigende grad er kommet på markedet. Tager man de ugentlige lyttertal i Podcastindexet fra toppen, finder man hurtigt nyhedspodcasts som DR's "Genstart", der blev lanceret i foråret.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Tidligere Radio24syv-chef bliver forlagsdirektør
For abonnenter