MediaWatch

Berlingske Media kritiserer suspendering af trafikmåling: Det er forhastet og forkert

Danske Medier Research har valgt at sætte målingen af onlinetrafik på pause fra næste uge, men beslutningen møder modstand fra Berlingske Media, der mener, det er sket for hurtigt. Men hurtighed var nødvendigt for at undgå, opbakningen til målingen smuldrede, siger formand.

Foto: Per Folkver/Ritzau Scanpix

Fra mandag er det ikke længere muligt at tjekke den aktuelle status på det digitale markedsbillede målt på trafik. Målingen bliver med udgangen af ugen pillet af plakaten og suspenderet midlertidigt, lød meldingen fra Danske Medier Research, der er afsender på målingen, tidligere i dag.

"Tallene har vist sig reelt ikke at være sammenlignelige i øjeblikket. Vi sætter gang i en grundig revision med det samme og derefter de fornødne tilpasninger, med målet om igen at skabe grundlag for sammenlignelighed på tværs af medierne i Danmark," begrundede formand for Danske Medier Research (DMR), Dorthe Bjerre-Knudsen, der også er vicedirektør, COO, i JP/Politikens Hus, beslutningen. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs