MediaWatch

Medier måler trafik forskelligt med nye cookiebokse – retningslinjer skal rette op

En efter en ruller danske medier nye versioner af de såkaldte samtykkebokse ud på deres sites for at give brugerne mere kontrol over, hvor meget de vil lade sitet måle deres færden. Men udskiftningen har givet knas i målingen af mediernes onlinetrafik. Nu udsender Danske Medier Research fælles guidelines.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Senere i dag forventes opgørelsen for onlinetrafikken i august for de danske medier at blive offentliggjort – den, som registrerer styrkeforholdet mellem medierne målt på klik og antallet af brugere, der lægger vejen forbi hjemmesiden i løbet af måneden.

Ifølge Danske Medier Research kan trafiktallene imidlertid være talt op på forskellige måder på grund af de nye samtykkebokse, der er rykket ind på mange sites i løbet af august. Det får nu organisationen til at sende nye guidelines ud, siger Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier Research.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs