MediaWatch

Medier måler trafik forskelligt med nye cookiebokse – retningslinjer skal rette op

En efter en ruller danske medier nye versioner af de såkaldte samtykkebokse ud på deres sites for at give brugerne mere kontrol over, hvor meget de vil lade sitet måle deres færden. Men udskiftningen har givet knas i målingen af mediernes onlinetrafik. Nu udsender Danske Medier Research fælles guidelines.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Senere i dag forventes opgørelsen for onlinetrafikken i august for de danske medier at blive offentliggjort – den, som registrerer styrkeforholdet mellem medierne målt på klik og antallet af brugere, der lægger vejen forbi hjemmesiden i løbet af måneden.

Ifølge Danske Medier Research kan trafiktallene imidlertid være talt op på forskellige måder på grund af de nye samtykkebokse, der er rykket ind på mange sites i løbet af august. Det får nu organisationen til at sende nye guidelines ud, siger Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier Research.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs