MediaWatch

Medier måler trafik forskelligt med nye cookiebokse – retningslinjer skal rette op

En efter en ruller danske medier nye versioner af de såkaldte samtykkebokse ud på deres sites for at give brugerne mere kontrol over, hvor meget de vil lade sitet måle deres færden. Men udskiftningen har givet knas i målingen af mediernes onlinetrafik. Nu udsender Danske Medier Research fælles guidelines.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Senere i dag forventes opgørelsen for onlinetrafikken i august for de danske medier at blive offentliggjort – den, som registrerer styrkeforholdet mellem medierne målt på klik og antallet af brugere, der lægger vejen forbi hjemmesiden i løbet af måneden.

Ifølge Danske Medier Research kan trafiktallene imidlertid være talt op på forskellige måder på grund af de nye samtykkebokse, der er rykket ind på mange sites i løbet af august. Det får nu organisationen til at sende nye guidelines ud, siger Marianne Bugge Zederkof, direktør i Danske Medier Research.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere