Jysk Fynske Medier: Vi vil gerne være mindre afhængige af annoncer

En digital abonnementsmodel, der tjener penge, er den nye hellige gral for medierne, specielt efter corona. Men hvad kræver en sådan model - ud over en betalingsmur? Det har mediebureauet IUM og Jysk Fynske Medier begge dykket ned i.
Flere levende billeder i dækningen skal styrke produkt og abonnentssalg i Jysk Fynske Medier, siger digital chefredaktør Jørn K. Broch | Foto: PR/Jysk Fynske Medier
Flere levende billeder i dækningen skal styrke produkt og abonnentssalg i Jysk Fynske Medier, siger digital chefredaktør Jørn K. Broch | Foto: PR/Jysk Fynske Medier
AF STEN LØCK, FREELANCEJOURNALIST

Digitale abonnementer skal være en hjørnesten i avisernes økonomi, og afhængigheden af annoncer skal reduceres. Således har det lydt fra flere mediekoncerner i MediaWatch i 2020, herunder Berlingske og JP/Pol. Og det er nemt at se hvorfor.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også