JP/Politikens Hus vrister sig mere fri af presset annoncemarked

Styrket indholdssalg løftede i 2019 JP/Politikens Hus, der med frasalg af ugeaviser har gjort økonomien mindre afhængig af annoncesalg. Opkøb af Saxo.com betød omsætningsvækst i stedet for en "mere stabil" udvikling.
Stig Ørskov, adm. direktør, JP/Politikens Hus. | Foto: Mik Eskestad/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Stig Ørskov, adm. direktør, JP/Politikens Hus. | Foto: Mik Eskestad/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Da JP/Politikens Hus tidligere fredag præsenterede sine regnskabstal for 2019, var en stor del af vægten lagt på selskabets evne til at få folk til at betale for det indhold, som selskabets medier producerer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også