MediaWatch

JP/Politikens Hus vrister sig mere fri af presset annoncemarked

Styrket indholdssalg løftede i 2019 JP/Politikens Hus, der med frasalg af ugeaviser har gjort økonomien mindre afhængig af annoncesalg. Opkøb af Saxo.com betød omsætningsvækst i stedet for en "mere stabil" udvikling.

Stig Ørskov, adm. direktør, JP/Politikens Hus. | Foto: Mik Eskestad/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Da JP/Politikens Hus tidligere fredag præsenterede sine regnskabstal for 2019, var en stor del af vægten lagt på selskabets evne til at få folk til at betale for det indhold, som selskabets medier producerer.

En gennemgang af meddelelsen viser, at ordet "indholdssalg" i forskellige bøjninger optræder 14 gange. Ordet "annonce", som udgør det andet store forretningsben, er der i forskellige afskygninger blevet plads til mere beskedne fem gange.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

DR-chef stopper efter sag om grænseoverskridende adfærd

DR har indledt en personalesag imod en chef for at have opført sig i strid med DR's interne kodeks for god adfærd. Chefen er stoppet, oplyser DR, der i januar vil foretage en anonym undersøgelse internt om omfanget af krænkende adfærd. DR-chef erkender og undskylder i opslag på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs