MediaWatch

B.T. udkommer fortsat i beskåret oplag: Annoncemarked og kollektiv trafik skal "tilbage på sporet"

Efter at have sænket oplaget med en tredjedel under nedlukningen er gratisavisen B.T. endnu ikke tilbage i fuldt oplag, men afventer normalisering af annoncemarkedet: "Vi forventer ikke, at print kommer tilbage på samme flyvehøjde som før krisen, men vi forventer en bedring i andet halvår," siger annoncedirektør.

Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Annoncemarkedet blev sat på pause, og den kollektive trafik støvsuget for passagerer, da regeringen i marts lukkede landet ned. Det radikale skridt fik B.T. til at sænke oplaget på den trykte gratisudgave, der mandag til fredag bliver distribueret på stationer og andre trafikale knudepunkter.

Det skete i forbindelse med den sparerunde, Berlingske Media gennemførte i slutningen af marts, der nedlagde 20 stillinger for at afbøde det fald i annoncemarkedet, koncernen forventer bliver langvarigt.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere