MediaWatch

Langvarig coronakrise vil true Lolland-Falsters Folketidende på eksistensen

En langvarig annoncekrise kan trække tæppet væk under Lolland-Falster Folketidende, siger direktør, der vurderer, at selskabet har kapital til fire måneders drift. Mediehuset overvejer nu blandt andet at bringe lønreduktion blandt medarbejderne i spil.

Foto: Screenshot

For en af landets mindre selvstændige regionale mediehuse er kampen mod coronavirusset godt i gang med at forvandle sig til en økonomisk overlevelseskamp. Det fortæller Jan Holmboe, direktør for Lolland-Falsters Folketidende.

"Det betyder meget for vores annonceindtægter. Vi har status- eller krisemøde, om man vil, hver dag for at prøve at finde ud af, hvor meget det kan ramme os. Bliver den her krise alt for lang, kan vores eksistens godt komme i fare," siger Jan Holmboe.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs