"Der skal noget af et læserløfte til for at overbevise folk om, at vi er 299,- værd digitalt om måneden"

Tema: Det digitale nyhedsmarked. Der er fremgang i det digitale abonnementssalg, lyder det fra flere avishuse, der oplever stigende betalingsvillighed hos læserne - selvom undersøgelser generelt tegner et andet billede. Men trækket er langt og sejt.

Foto: Bax Lindhardt/SP/Ritzau Scanpix

Mens vi i stigende grad køber ind på digitale tjenester som Netflix eller Spotify, så er udviklingskurven flad, når det gælder digital journalistik.

Ifølge en rundspørge, som Wilke har foretaget for MediaWatch, er det 16,4 pct. af de adspurgte, som betaler for at kunne læse nyheder på nettet - på linje med foregående år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement