MediaWatch

Sjællandske Medier indfører brugerbetaling – men vil værne om trafik

Efter fokus på at løfte trafikken på nettet følger Sjællandske Medier efter andre mediehuse og indfører betaling for dele af indholdet. Men bannerindtægter spiller fortsat en nøglerolle: "Vi skal have så meget gratis, at vores brugertal ikke dykker," siger adm. direktør og chefredaktør.

Foto: Ritzau Scanpix/Mathias Christensen/

Sjællandske Medier har vokset sig til en størrelse, hvor tiden nu er moden til at søsætte digitale abonnementsløsninger. Det fortæller adm. direktør og ansv. chefredaktør Torben Dalby Larsen. Derfor lancerer det sjællandske mediehus i udgangen i oktober produktet sn.dk+, som vil indeholde online artikler bag en betalingsmur, adgang til e-avis samt arkivadgang til tidligere sn.dk-artikler.

Allerede for over et år siden erhvervede Sjællandske Medier, der bl.a. udgiver dagbladene Nordvestnyt, Dagbladet, Sjællandske og Frederiksborg Amts Avis, det betalingssystem, som mediehuset nu tager i brug. Det har nemlig hele tiden været meningen, at brugerbetaling skulle indføres, når fundamentet var på plads.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs