MediaWatch

Sjællandske Medier bygger betalingsmur online

Det regionale medieselskab melder om trafikvækst på sn.dk og bygger nyt forretningsben online med et digitalt abonnement, der kan købes på dags- og månedsbasis.

Ritzau Scanpix/Marie Hald
Torben Dalby Larsen, adm. direktør og ansv. chefredaktør, Sjællandske Medier. Foto: Ritzau Scanpix/Marie Hald

Sjællandske Medier ommøblerer digitalt sidst på måneden og sætter et digitalt abonnement i søen. Det oplyser medieselskabet i en pressemeddelelse.

Det nye produkt får navnet sn.dk+ og vil indeholde online-artikler bag betalingsmur, adgang til e-avis samt arkivadgang. Abonnementet kan både købes på dags- og månedsbasis.

Sn.dk+ har to formål:

"Lanceringen af sn.dk+ handler dels om at signalere, at lokal- og regionalkvalitetsjournalistik, som er andet og mere end "videreformidling" af pressemeddelelser, har en pris, dels om den langsigtede finansiering af de 24 lokal-, område- og hovedredaktioner, Sjællandske Medier har overalt på Sjælland," udtaler Torben Dalby Larsen, adm. direktør og ansv. chefredaktør hos Sjællandske Medier, i meddelelsen.

Ændringerne træder i kraft 30. oktober.

Medieselskabet melder samtidig om trafikvækst på sn.dk. Det sidste år er antallet af sidevisninger gået opad med 26 pct., mens brugertallet er vokset med 48 pct.

"Vi vil naturligvis kæmpe for, at væksten fortsætter, men Sn.dk har fået en styrke, så vi også kan lancere næste trin i udviklingen: sn.dk+," siger Torben Dalby Larsen.

Sjællandske Medier udgiver bl.a. fire dagblad og en række ugeaviser på Sjælland og ejer to radiostationer og tre avistrykkerier.

Vokseværk sender dobbeltrolle i Sjællandske Mediers top på pension

Sjællandske Medier henter ny direktør med rødder hos JP

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere