Medier: Boykot af Volbeat skader ikke konkurrencen og er "legitim reaktion"

De medier, der i flere omgange har fravalgt at dække Volbeat-koncerter, er ude i et legitimt ærinde, mener Danske Medier, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er gået ind i sagen.
Billede fra Volbeat-koncert i Parken i 2017. | Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix
Billede fra Volbeat-koncert i Parken i 2017. | Foto: Finn Frandsen/Politiken/Ritzau Scanpix

Det er en "vildfarelse" at mene, at en række medier, der kollektivt har droppet at anmelde bandet Volbeats koncerter, skulle have handlet i strid med konkurrencereglerne. Det mener Danske Medier, der er brancheorganisation for private medier, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen styrelsen har løftet øjenbrynet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også