Mediebureau: Vi kommer aldrig af med reklamer på nettet

Selv hvis betalingsmure skulle blive en succes, vil reklamer stadig være en vigtig del af de store nyhedsmediers forretningsmodeller, mener mediebureau.
af CHRISTIAN GRUNERT PEDERSEN

Flere sociale netværksmedier som Facebook, Twitter og Linkedin vil lade reklamer fylde mere og mere blandt statusopdateringer og tweets, og vi kan lige så godt vende os til dem, mener kommerciel direktør i mediebureauet MEC, Anders Laursen.

Brugerne skal nok acceptere reklamer, hvis ellers det redaktionelle og kommercielle indhold er godt nok, mener han.

Men konkurrencen på nettet gør, at brugerne meget hurtigt klikker væk, hvis de ikke er tilfredse.

"Jeg synes, at vi skal fokusere på at skabe bedre oplevelser fremfor at diskutere, om reklamerer godt eller skidt," skriver Anders Laursen i Berlingske Business i dag.

For selvom de fleste store nyhedsmedier nu har indført betalingsmure på nettet, vil der stadig være brug for reklamer på nettet, mener han.

"Vi kommer aldrig af med reklamer, de er med til at finansiere rigtig meget af det indhold, vi læser på internettet, og er derfor en væsentlig og vigtig del af de moderne forretningsmodeller," mener Anders Laursen.

Desuden mangler vi at se betalingsmurernes fulde potentiale, og det er usikkert, hvorvidt brugerne overhovedet ønsker at betale, lyder det fra Anders Laursen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også