MediaWatch

Aller vil producere tv

Mediekoncernen Aller vil nu også til at producere tv og reklamefilm. Kunderne skal ikke kun tælle Se og Hør og resten af Aller-familiens egne brands men også nye kunder som YouSee.

Et af Danmarks største og ældste udgivere af magasiner og ugeblade, Aller, er kendt for sit kulørte læsestof. Men nu vil udgiveren af titler som Elle, Billed-bladet, Se og Hør og Famile Journalen tage kampen op med de store drenge i i bl.a. reklamefilmsbranchen med etableringen af et såkaldt "full service-produktionsselskab" under navnet Aller Visuals.

Aller Visuals vil producere levende billeder til web, mobil, tablet og tv, og de bliver ikke kun rettet Allers egne brands men også nye kunder.

”Alle trends viser, at levende billeder er fremtiden. Brugerne efterspørger i stigende omfang video og tv i alle tænkelige og kreative formater. Med etableringen af Aller Visuals vil vi sikre os, at vi er på forkant med udviklingen og får del i det enorme forretningspotentiale, der ligger i at kunne producere alt fra små hurtige film til web, mobil og tablets over berigede annoncer til produktion af tv-formater,” siger Rune Bendixen, som bliver chef for Aller Visuals, i en pressemeddelelse.

Aller Visuals bliver en del af Allers innovationsafdeling, der ledes af innovationsdirektør Pernille Aalund.

I opstartsfasen vil Visuals bestå af en "håndfuld" faste medarbejdere samt et netværk af omkring 20 eksperter med hvert deres speciale, skriver Aller i en pressemeddelelse.

Rune Bendixen forventer, at tv-formaterne vil skabe nye annonceindtægter og øge den samlede trafik og sidevisning pr. bruger på Allers sites. Inden for et par år skulle Allers nye satsning have opbygget en tocifret millionomsætning, forventer han.

Aller Visuals bliver ansvarlig for Aller Medias samarbejde med YouSee om at levere indhold til YouSees infokanal.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs