MediaWatch

Biografgængere fravalgte sommerens danske titler

Amerikanske titler dominerede som danskernes foretrukne i sommerferien. Branchedirektør kalder det ”bekymrende”, men er tilfreds med det generelle billetsalg.

Foto: PR/Nordisk Film Biografer

Danske film opnåede en markedsandel på 10 pct. af de solgte billetter i biograferne i ugerne 26-31 – den laveste andel siden 2017.

Det skriver Kulturmonitor på baggrund af tal fra Det Danske Filminstitut.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs