MediaWatch

Top Gun-succes sparkede til væksten hos Paramount i andet kvartal

Med blandt andet rettighederne til en verdens bedst sælgende film for 2022 er mediekoncernen kommet gennem andet kvartal med vækst på både omsætning og antal abonnenter på streaming.

Top Gun: Maverick har trukket folk ind i biografsalen rundt om i verden, og det bidrog positivt til Paramount Globals resultater i andet kvartal. | Foto: Henry Nicholls/Reuters/Ritzau Scanpix

Den amerikanske mediekoncern Paramount Global, der tidligere hed Viacom CBS, lander i andet kvartal en omsætning på 7,8 mia. dollars - omkring 57,6 mia. kr. Det fremgår af en meddelelse fra selskabet og af mediet The Wrap.

Det betyder en vækst i omsætning på 19 pct. fra samme periode i 2021. Det nye regnskab melder om et driftsresultat på 815 mio. dollars - cirka 6 mia. kr. Det er et fald på 33 pct. i forhold til andet kvartal sidste år.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs