MediaWatch

"B.T. skal ligge på kanten, men ikke gå ud over den og knalde ind i væggen med 120 km/t"

Efter Michael Dyrbys afgang som ansv. chefredaktør for B.T. i december står det klart, at Pernille Holbøll skal overtage. MediaWatch har talt med hende om clickbait-rubrikker, betalingsjournalistik, medieforretning og om måske at være et utraditionelt valg.

Foto: Bjarke Ørsted/Berlingske Media

Til maj sætter den tidligere Ekstra Bladet-chefredaktør Pernille Holbøll sig i front for konkurrenten B.T. med det klare opdrag at få tabloidavisen til at tjene penge og styre den mod en 100 pct. digital fremtid.

En fremtid, som B.T. ifølge den kommende ansv. chefredaktør allerede er godt på vej mod, og som bl.a. skal i mål ved at sikre, at den gamle printnerve ikke går tabt, når journalistikken rykker ind i folks telefoner.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs