MediaWatch

Time Out London dropper printudgave

En plan om at udfase printudgaven af magasinet med anbefalinger til byliv og begivenheder er blevet fremskyndet af covid-19.

Foto: Screendump/Time Out London

Til sommer kan pendlere i London ikke længere samle et eksemplar af kulturmagasinet Time Out London op en route. Magasinet dropper papiret efter 54 år på gaden til fordel for at fokusere på det digitale, skriver The Guardian.

En talsperson for Time Outs moderselskab og udgiver, Time Out Group, forklarer, at beslutningen har været planlagt i længere tid, men er blevet fremskyndet af covid-19, som både har udfordret magasinet på dets kerneområde, byliv, og dens hovedmålgruppe, pendlere.

Time Out Group har flere andre forretningsområder – bl.a. madhaller i Lissabon og New York og bibeholder sine online sites med anbefalinger og anmeldelser af restauranter, barer og kulturelle begivenheder i og uden for London.

Time Out London blev udgivet første gang i 1968.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs