DR rebrander og samler ungeindhold under P3-fanen

Som del af DR’s digitale omstrukturering bliver DR 3 og P3 smeltet sammen til ét brand under DR Ung. Sammenlægningen skal bl.a. styrke arbejdet med tværgående udvikling og produktion til unge.
Foto: Bjarne Bergius Hermansen / DR
Foto: Bjarne Bergius Hermansen / DR

Alt indhold fra DR rettet mod de 15-31-årige vil fremover udkomme under navnet P3, skriver DR i en pressemeddelelse.

Rebrandingen sker som led i DR’s digitale omstillingsplan, som blev annonceret i efteråret. Det har hele tiden fremgået af planen, at udvikling, produktion og indkøb af ungeindhold skulle samles i afdelingen DR Ung med Malene Birkebæk som ledende redaktionschef. Ensretningen i brandet skal gøre det lettere for brugerne at identificere og følge ungeindhold på tværs af DR’s forskellige platforme, navnlig DRTV, DR Lyd, samt på sociale medier.

”Vi oplever en massiv konkurrence om de unges opmærksomhed, og de eksponeres for stakkevis af indhold fra udenlandske streamingtjenester. Derfor er ambitionen at skabe et entydigt dansk ungetilbud, der harmonerer med medievanerne i en digital tidsalder,” siger Malene Birkebæk, chef for DR Ung i meddelelsen.

Hun peger desuden på, at sammenlægningen med tiden også vil give udslag på indholdssiden.

”Det er en kæmpe øvelse at samle to så store og succesfulde brands. Vi vælger at videreføre P3-navnet, som i forvejen er stærkt og favner bredt, men indholds- og genremæssigt kommer det med tiden til at få et nyt udtryk. Det her er kun startskuddet, og derfor vil det også tage et stykke tid, før den fulde karakter af det nye P3 afspejler sig i det indhold, der når ud til brugerne,” lyder det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også