Læsertal: Vækst i magasiner H2 2013

Procentuel vækst i gennemsnitlige læsertal fra andet halvår 2012 til andet halvår 2013.

Note: Bemærk at der per 2. kvartal 2013 er foretaget en metodisk justering. Med virkning fra 2. kvartal 2013 indsamles samtlige oplysninger vedrørende læsertal for ugeblade og magasiner i selvudfyldelsesskemaet, hvor alle titler præsenteres ved hjælp af navn og logo. Formålet med justeringen er at mindske "titelforveksling" hos respondenterne (f.eks. mellem titler som 'Mad og Bolig', 'Boligmagasinet', 'Boligliv') og give mere præcise læsertal. Det kan betyde, at titler, der tidligere kan have haft en fordel ved at ligne en anden titel, kan opleve lille nedgang i læsertallet. Gallup vurderer, at effekten er begrænset og kun vedrører enkelte cases.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også