MediaWatch

Sjællandske Medier får ny salgschef

Allan Lillelund overtager posten som Sjællandske Mediers salgschef i Næstved. Den hidtidige salgschef Erik Holst går på pension i slutningen af april.

Efter otte år på posten har Sjællandske Mediers slagschef i Næstved, Erik Holst, besluttet at gå på pension. Derfor skal mediekoncernen have en ny mand på posten, og valget er faldet på Allan Lillelund, som tiltræder i sin nye stilling i slutningen af april.

Allan Lillelund har en fortid som mediachef ved Politiken, annoncechef ved Jyllands-Posten og kommerciel direktør ved Berlingske Gratis Media. Han har senest været direktør for Dansk Oplagskontrol.

Som salgschef for Sjællandske Medier i Næstved får Allan Lillelund ansvaret for salget til avisen Sjællandske i Næstved, Ugebladet Næstved og Ugebladet Sydsjælland samt til sn.dk, Erhverv Sjælland og Oplev i Sydsjælland.

Allan Lillelund bliver desuden ansvarlig for Sjællandske Mediers reklamebureau med hjemsted i Næstved.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs