MediaWatch

Bloomberg finder ny chefredaktør på Economist

Chefredaktør for the Economist, John Micklethwait, bliver ny chefredaktør for Bloomberg News efter Matthew Winkler, der har været med siden 1990.

Efter 24 år træder chefredaktør Matthew Winkler, 59, tilbage fra rollen på Bloomberg News og giver stafetten videre til John Micklethwait, der kommer fra the Economist.

Det skriver bl.a. Wall Street Journal.

Matthew Winkler har igennem de seneste årtier spillet en afgørende rolle for udviklingen af nyhedstjenesten, der er målrettet erhvervslivet og særligt den finansielle sektor, og i dag hører til de globale mediespillere. Han fortsætter som en del af koncernen, som chefredaktør emeritus, og skal ud over interviews stå for strategiarbejde i samarbejdet med Bloomberg News grundlægger, Michael Bloomberg, der til nytår vender tilbage som topchef for medieselskabet efter 12 år.

John Micklethwait, 52, har været på the Economist siden 1987, siden 2006 som chefredaktør.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs