SBS Discovery ansætter ny marketingchef

Peter Liljenberg tiltræder 1. juni som ny marketingchef på SBS Discovery Media, hvor fokus bliver SBS Discoverys tv-kanaler.
Peter Liljenberg
Peter Liljenberg

Peter Liljenberg tiltræder den 1. juni 2014 som ny marketingchef på SBS Discovery Media, hvor hovedopgaven er positionering af SBS Discovery's fire tv-kanaler.

Han afløser den mangeårige marketingdirektør chef Sandor Neuman, der forlod medieselskabet i marts.

Den nye mand har næsten tyve års erfaring med tv-branding og markedsføring og kommer fra en stilling som Brand Director på designstudiet Frame, hvor han bl.a. har stået for at skabe internationale branding-projekter med levende billeder.

Han har desuden en fortid som Creative Director på Viasat/MTG og har bl.a. stået for opbygningen af Viasats brandplatform og branding af 20 Viasat-kanaler i en række forskellige lande og markeder.

"Det er en meget erfaren og kreativ marketingchef, vi har fundet til at skulle lede opgaven med at markedsføre vores tv-kanaler og programmer. Jeg er derfor utrolig glad for at få Peter med på holdet og med på den rejse, som vi skal ud på. Vi har netop gennemført en ny strategi for vores hovedkanal Kanal 5 og kvindekanalen Kanal 4, så der er rigeligt med opgaver at tage fat på," siger programdirektør på SBS Discovery Media, Maiken Wexø, i en pressemeddelelse.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også