TV 2 sætter også et nyt marketinghold
TV2 har ansat en ny digital brandingchef og en ny kreativ chef. Det er Morten Saxnæs, der kommer fra Wibroe, Duckert & Partners, som ny digital brandingchef, og Thomas Bøgelund som ny kreativ chef.
"Det er to superstærke profiler, vi har ansat i de nye roller. Morten har erfaringen og evnerne til at føre den digitale markedsføring af alle TV 2s kanaler op i en superliga, som endnu ikke er set i Danmark. Thomas, som har været på TV 2 i mange år, er den helt rigtige til at få kreativiteten i afdelingen til at blomstre i fuldt flor," siger marketingchef Morten Kjær Petersen i en pressemeddelelse.
Morten Saxnæs har de seneste tre år arbejdet med digital strategi hos Wibroe, Duckert & Partners. Her har han rådgivet nogle af Danmarks største virksomheder i digital strategi og tilstedeværelse på de sociale medier.
Thomas Bøgelund startede på TV 2 som AV-elev i 1996, hvor han arbejdede på Nyhederne. Da Thomas var færdiguddannet, arbejdede han seks år på Zulu, hvor han var med til at starte kanalen op på Flæsketorvet i Kødbyen. I 2007 startede han i TV 2|Marketing som promo producer, hvor han gennem årene har lavet mere end 500 kampagner for TV 2 s kanaler.