Mindshare udpeger chef for ny 'Big Data'-enhed
Mindshare slår Big Data-ressoucerne sammen med GroupMs dataenhed, Data Intelligence, og opretter en ny enhed, hvor Mindshares dataanalytikere fremover indgår.
Nyansat er Arnt Gustafsson, der bliver Business Planning Director hos Mindshare. Han får ansvar for den samlede analysefunktion og integration med Intelligence Group.
”Avanceret dataanalyse og håndtering af Big Data kræver store investeringer, dels i systemer og hardware, dels i at dyrke de rette kompetencer, og derfor giver det bedre mening at få det samlet i en stærk analysegruppe, frem for at hver mediabureau foretager disse investeringer individuelt,” siger direktør Martin Ove Rasmussen, Mindshare.
Arnt Gustafsson er uddannet som senior analysekonsulent hos AIM Research og har arbejdet ni år som analyseansvarlig på reklamebureauet Young & Rubicam med udvikling og salg af segmenterings-, reklame- og brandanalyser. Herunder som nordisk ansvarlig for Y&R’s værktøj ‘Brand Asset Valuator’.
Efter først fem år hos Novozymes og herefter fire år som kontaktchef på bureauerne Action og Sepia, har han de sidste år arbejdet som selvstændig konsulent.