Tung marketingprofil skal sælge DR
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5234458.ece/ALTERNATES/schema-16_9/joachim_rubow.jpg)
DR øger markedsføringstrykket og hyrer Joachim Rubow som ny chef for markedsføringen af DR's radio- og tv-kanaler. Det skriver public service-huset i en pressemeddelelse.
”DR er i gang med at gennemføre den mest omfattende omstrukturering og udvikling af sine tv-kanaler i nyere tid. Det kræver en ekstraordinær indsats, også på markedsføringsområdet, og det kræver en sikker hånd at udvikle og skærpe kanalernes brands, så både vores programmer og kanaler står stærkt i danskernes bevidsthed. Jeg er sikker på, at Joachim Rubow vil få brug for alle sine kompetencer, og at DR vil få stor glæde af dem,” siger DR's mediedirektør Gitte Rabøl i meddelelsen.
Public service skal støves af
Joachim Rubow, 39, er uddannet cand. mag. i kommunikation fra Aalborg Universitet og var fra 2006 til 2012 koncernmarketingdirektør i Danske Bank Group.
Han mener ikke, at arbejdet med markedsføring i DR og Danske Bank er så forskelligt, som det måske kan se ud.
”DR og Danske Bank har nogle markante ting til fælles. Begge institutioner opleves som folkeeje – som virksomheder, der spiller en central rolle i danskernes liv. Samtidig er det to virksomheder, som danskerne har markante holdninger til på godt og ondt. Jeg glæder mig til at arbejde med, hvordan vi kan revitalisere opfattelsen af public service og gøre det endnu mere aktuelt for alle danskere i alle aldre,” siger Joachim Rubow, der tiltræder 1. april.
Årets Markedsfører
Han afløser Katrin Muth, der stoppede i DR før jul. I den nye stilling får han strategisk og kreativt ansvar for DR's samlede markedsføring og kommer til at indgå i ledelsen af DR Medier og stå spidsen for en afdeling med cirka 40 ansatte. Han refererer til DR's mediedirektør Gitte Rabøl.
Før årene i Danske Bank arbejdede Joachim Rubow bl.a. for reklamebureauet DDB. Han blev i 2011 tildelt prisen som ’Årets Markedsfører’ af foreningen Kreativitet og Kommunikation (tidl. Danske Reklame- og Relationbureauers Brancheforening, DRRB).