Michael Cordsen får global toppost hos Bonnier

Michael Cordsen, der i dag er adm. direktør for danske Bonnier Publications, skal fremover samtidig bestride jobbet som global magasinchef.

Michael Cordsen bliver ny global magasinchef i den svenske mediegigant Bonnier Publication. Michael Cordsen overtager opgaven med at sikre Bonniers milliardforretning på magasinområdet, på et tidspunkt, hvor magasinbranchen er under stærkt pres.

”Den eksisterende virksomhed er under pres. De seneste år er trenden i magasinbranchen kun gået én vej” konstaterer Michael Cordsen til Børsen.

Omsætningen i Bonniers salg af magasiner er i de sidste år faldet, og især i USA er situationen akut. Michael Cordsen påpeger overfor Børsen, at udfordringen derfor er at optimere den stadig profitable kerneforretning i form af det trykte magasin, og samtidig udvikle nye formater både når det gælder online og printmedier.

Selvom overgangen fra trykte magasiner til digitale platforme indtil nu er gået noget langsommere end forventet for Bonnier, mener Michael Cordsen ikke, at Bonnier kan forholde sig afslappet til den digitale udvikling.

”På et tidspunkt begynder markedet at bevæge sig, og så er det vigtigt at være til stede,” siger Michael Cordsen til Børsen.

Bonnier Publications udgiver mere end 50 magasiner i Norden, og Bonnier i Danmark ejer blandt andet Børsen og SF Film.

- BCH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også