Jonas Hemmingsen i ny nordisk rolle i GroupM

Jonas Hemmingsen er udnævnt til CEO for GroupM Nordic, hvor han bliver ansvarlig for gruppens nordiske aktiviteter.
Per Fanefjord Laursen

Jonas Hemmingsen er udnævnt til CEO for GroupM Nordic.

GroupM er moderselskab for WPP’s mediebureauer Maxus, MEC, MediaCom, Mindshare og Mediabroker og i den nyoprettede stilling bliver Jonas Hemmingsen ansvarlig for gruppens nordiske aktiviteter.

Jonas Hemmingsens udnævnelse skal være med til at styrke GroupM’s position på det nordiske marked.

Jonas Hemmingsen har mange års erfaring i den danske og nordiske mediebranche. Han kommer fra en stilling som nordisk CEO for GroupM-bureauet MediaCom, hvor han har været ansvarlig for at udvikle bureauet i både Danmark, Norge, Sverige og Finland gennem de seneste ti år.

Inden Jonas Hemmingsen kom til MediaCom i 2000 som dansk direktør og i 2002 overtog ansvaret for det nordiske marked, var han ansat som Media Director hos Initiative Universal Media i tre år. Før det tilbragte han bl.a. tre år hos Grey Advertising. Jonas er desuden næstformand i Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening, DRRB.

Jonas Hemmingsen tiltræder sin nye stilling pr. 1. januar 2013.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også