JP hyrer marketing- og kommunikationschef

Jeppe Schyth Olsen skal udvikle Jyllands-Posten brand som ny marketing- og kommunikationschef. Han kommer fra en tilsvarende stilling i Middelfart Sparekasse.

Jyllands-Posten har afsluttet en større rekrutteringsproces i efteråret for at finde en ny marketing- og kommunikationschef.

Per 1. november har Jeppe Schyth Olsen sat sig i chefstolen, der blev ledig, da tidligere marketingchef Karsten Jeppesen forlod Jyllands-Posten i august. I den forbindelse blev stillingen redefineret til også at omfatte kommunikationsopgaven.

"Vi har ønsket at styrke Jyllands-Postens kernefortælling om at være en stærk og moderne medievirksomhed, der med fokus på en sund forretningsmodel hele tiden udvikler kvalitetsjournalistik. Det kræver øget kommunikationsfokus, og det har resulteret i en ny stillingsbeskrivelse som marketing- og kommunikationschef. På Jyllands-posten ønsker vi derfor fremadrettet, at arbejde integreret med kommunikation og marketing," siger bladdirektør Claus Hovge Andersen, Jyllands-Posten, i en meddelelse.

Jeppe Schyth Olsen kommer fra en stilling som kommunikations- og marketingchef i Middelfart Sparekasse (MS), hvor han har arbejdet med bl.a. positionering, branding og kundetilfredshed. Han er uddannet kandidat i informationsteknologi, kommunikation og organisation fra SDU og har derudover en mastergrad i journalistik fra samme sted. 

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også