TV 2 udnævner to nye salgsdirektører

TV 2 tilpasser den kommercielle organisation til nye tider, samler salget i to nye enheder, og udnævner to nye salgdirektører til at lede dem.
Per Fanefjord Laursen

TV 2's salgsarbejde reorganiseres pr. 1. oktober i to enheder – Betalings-tv og Reklamesalg.

Hvis TV2 fremover skal fastholde væksten i den samlede koncernomsætning, skal man ganske enkelt tænke nyt og anderledes. Derfor samles TV 2s nuværende salgsunits i to nye enheder, der refererer til kommerciel direktør Fleming Rasmussen.

"Den teknologiske udvikling og ikke mindst adfærden hos forbrugerne betyder, at tv, net og mobil smelter mere sammen – både indholdsmæssigt, teknisk og kommercielt. Denne udvikling betyder nye udfordringer og ikke mindst nye kommercielle muligheder både på markedet for betalings-tv og på reklamemarkedet," siger TV 2s kommercielle direktør, Flemming Rasmussen i en pressemeddelelse.

'TV2 Play' hører til under betalings-tv
Salgsenheden for Betalings-tv får det samlede ansvar for abonnementsindtægterne på TV 2 hovedkanalen, TV 2s nichekanaler - og som noget nyt også TV 2 Play, der før lå under TV2 Net og den afgående digitale direktør, Gregers Wedells-Wedellsborg.

Business Development Manager Stig Møller Christensen, der bl.a. har arbejdet med TV 2s overgang til abonnementsbetaling, udnævnes til salgsdirektør for Betalings-tv, og får samtidig mobildistribution og TV 2 Spil under sig.

En direktør for al reklame
Salgsdirektør i det nuværende TV Salg, Peter Olafsson, udnævnes til salgsdirektør for den anden enhed - Reklamesalg i TV 2.

Denne nye kommercielle enhed får ansvaret for reklamesalget på TV 2 hovedkanalen, TV 2s nichekanaler, TV 2 Regionerne, TV 2 Sponsorater, TV 2 Net og TV 2 Mobil.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også