Damernes førstedame fylder 40

Chefredaktør på Alt for damerne, Camilla Frank, runder de 40 i dag.

Det gav genlyd i magasinbranchen, da Egmont Magasiner i 2009 valgte at skifte ud på chefredaktørposten på det traditionsrige ugeblad Alt for damerne.

Efter 20 år sagde bladet farvel til daværende chefredaktør Hanne Høiberg og goddag til den den gang 36-årige Camilla Frank, der dermed rykkede fra månedsmagasin til ugeblad - og til et af Egmont-koncernen mest omsætnings- og annoncetunge bladtitler.

Til gengæld blev hun på den redaktionelle hjemmebane, mode og livsstil, som Camilla Frank har spillet på i mediebranchen, siden hun blev færdiguddannet på Journalisthøjskolen. Hun indledte karrieren på modemagasinet Costume som redaktionschef, indtil hun i 2006 blev hyret af Egmont Magasiner som chefredaktør for Eurowoman, hvor hun var, indtil Alt for damerne ringede.

Oplagsmæssigt har Camilla Frank ikke kunnet vende den udvikling, der præger hele printmarkedet. Fra et oplag på 61.059 i 2. halvår 2010 lå Alt for Damernes oplag på 55.386 i 2. halvår 2011 - dog stadig højt nok til at "slå" ærkerivalen hos Aller Media; Femina (oplag: 54.117). De seneste læsertal, der er det vigtigste nøgletal, når der skal sælges annoncer, viser til gengæld en pæn fremgang fra 267.000 (4. kvartal 2010 + 1. kvartal 2011) til 291.000 (4. kvartal 2011 + 1. kvartal 2012).

Camilla Frank, der i dag fylder 40 år, har i løbet af sine nu tre år i spidsen for Alt for damerne føjet nye erfaringer til det professionelle liv som udstationeret i det norske forlag Egmont Hjemmet Mortensen. Her har hun været med til at udvikle den norske udgave af Alt for damerne, som Egmont lancerede for snart to år siden.

Ikke for ingenting, at hun svarer sådan i præsentationen af sig selv på Alt for damernes website:

"Min yndlings-overspringshandling er: Arbejde – tæller det?"

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også