Gregers Wedell-Wedellsborg fylder 40 år

Direktør for TV 2's digitale medier, Gregers Wedell-Wedellsborg, fylder 40 år i dag mandag. Gregers Wedell-Wedellsborg kom til TV 2-koncernen i 2007; da han sammen med flere andre forlod Det Berlingske Officin i kølvandet på, at Mecom overtog efter Orkla.

Det var TV 2's programdirektør Palle Strøm, der var med til at ansatte Gregers Wedell-Wedellsborg i sin tid:
Per Fanefjord Laursen

Direktør for TV 2's digitale medier, Gregers Wedell-Wedellsborg, fylder 40 år i dag mandag.

Gregers Wedell-Wedellsborg kom til TV 2-koncernen i 2007; da han sammen med flere andre forlod Det Berlingske Officin i kølvandet på, at Mecom overtog efter Orkla.

Det var TV 2's programdirektør Palle Strøm, der var med til at ansatte Gregers Wedell-Wedellsborg i sin tid:

“Da jeg i sin tid interviewede en stribe af landets fremmeste folk til jobbet som chef for TV 2 Interaktiv, som det hed i pionerdagene, stak Gregers tydeligt ud. Han havde den nødvendige balance mellem entreprenør, digital specialist og frem for alt det, Gregers nok selv allerhelst ser sig som: Publicist," skriver Palle Strøm i anledning af 40 årsdagen i en fødselsdagsomtale.

Med den kombination har Gregers Wedell-Wedellsborg nu over nogle år ført TV 2's digitale produkter til et tidssvarende niveau. Tv2.dk er gået fra en samling hjemmesider til en digital brand med åbning af nye væsentlige sektioner som Tvtid.dk og Go. På app-fronten er TV 2 i front, og med lanceringen af TV 2 Play har Gregers Wedell-Wedellsborg ført an i etableringen af en rentabel digital tjeneste.

Palle Strøm fremhæver også fødselarens selskabelige kvaliteter,

“I festligt lag er Gregers kendt som typen, der bærer en champagnebrandert flot, uanset om det er i kapløb på toppede brosten i italienske sko eller over et slag ”Skomager”. Alt sammen kvaliteter, der gør Gregers Wedell-Wedellsborg til en rigtig TV 2-mand. Nu opnår han lige det sidste for at blive et fuldendt menneske, nemlig at fylde fyrre. “

CV: Gregers Wedell-Wedellsborg
2007-         Direktør for digitale medier, TV 2
2005-2007 Direktør for nye medier, Berlingske Tidende
2003-2005 Adm. direktør, Berlingske Nyhedsmagasin
2002-2003 Strategichef, Det Berlingske Officin
2000-2002 Strategikonsulent, Accenture
1991- Den Kongelige Livgarde, kaptajn af reserven

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også