Rune Werliin bliver kommerciel onlinechef hos Jyske Medier

Som kommerciel onlinechef skal Rune Werliin, 33, knække en kode for Jyske Medier: Hvordan tjener mediehuset penge på netlæserne?"Mit ansvarsområde er at kapitalisere på vores nettrafik – primært på nyhedssites, men også  finde nye onlineprodukter og videreudvikle dem, der er," siger Rune Werliin, der blev ansat hos Jyske Medier 1. maj. 

Som kommerciel onlinechef skal Rune Werliin, 33, knække en kode for Jyske Medier: Hvordan tjener mediehuset penge på netlæserne?

"Mit ansvarsområde er at kapitalisere på vores nettrafik – primært på nyhedssites, men også  finde nye onlineprodukter og videreudvikle dem, der er," siger Rune Werliin, der blev ansat hos Jyske Medier 1. maj. 

Rune Werliin er uddannet journalist og har primært beskæftiget sig med regionale medier og online-udvikling. Han har været onlinechef hos Mediehuset Herning Folkeblad, multimedieredaktør hos Folketidende.dk /Radio Sydhavsøerne
og ved Lolland-Falsters Folketidende.

Seneste kommer han fra en stilling hos DVS Entertainment, hvor han arbejdede med at lancere betalingsmodeller for video on demand.

Vi skal være lokale online

Hos Jyske Medier er Rune Werliins største udfordring at finde betalingsløsninger til nyhedssiderne. 

"Det er en spændende men stor udfordring at finde en, der gør det muligt at udnytte og tjene penge på det indhold, vi laver - og som samtidig kigger fremad og sikrer, at vi kan blive ved med at tjene penge på det," siger han. 

"Derudover skal vi bygge videre og kapitalisere på de koncepter, vi allerede har. Der har vi meget arbejde foran os, for det er vi slet ikke gode nok til," siger Rune Werliin. 

Som regionalt mediehus skal Jyske Medier være lige så stærke online, som de lokale medier er på print. 

"Vi skal tænke vores online position lokalt. Vi er stadig store på print: Folk i Horsens forholder sig eksempelvis mere til Horsens Folkeblad end til Politiken. Den position har vi ikke online, men der skal vi have fat og være en større del af læsernes hverdag," siger han. 

Han håber, at Jyske Medier kan sende en betalingsmodel på markedet i starten af 2013.

- JHT 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også