Google-direktør fylder 40 år

Direktøren for Google Danmark og Norden, Peter Friis, fylder 40 år i dag.I dag leder han en relativ lille stab, der til gengæld sidder på en stor, ukendt andel af den digitale milliardomsætning.

På sin 40 års fødselsdag lader han sig fortsat imponere over teknologiens evne til at forandre forbrugernes adfærd. Den ændrede adfærd, kombineret med en trængt dansk økonomi, betyder, at virksomheders behov for cost effektiv markedsføring aldrig har været større.
Per Fanefjord Laursen

Direktøren for Google Danmark og Norden, Peter Friis, fylder 40 år i dag.

I dag leder han en relativ lille stab, der til gengæld sidder på en stor, ukendt andel af den digitale milliardomsætning.

På sin 40 års fødselsdag lader han sig fortsat imponere over teknologiens evne til at forandre forbrugernes adfærd. Den ændrede adfærd, kombineret med en trængt dansk økonomi, betyder, at virksomheders behov for cost effektiv markedsføring aldrig har været større.

“Derfor bliver min og Googles vigtigste opgave i 2012 fortsat at kunne hjælpe danske virksomheder med at navigere i hastigt forandrende digitale miljø, hvor brugerne har sat sig i førersædet,” siger Peter Friis til MediaWatch.

Den største udfordring bliver den mobile revolution, der sker hurtigere end selv Google kunne forudse, erkender han.

Begyndte på RUC
Peter Friis' vej til internetbranchen var mere eller mindre tilfældig. Han læste oprindelig kommunikation på RUC, men droppede at færdiggøre sit speciale, da et deltidsjob i 1996 førte ham ind i den gryende internetbranche.

Peter Friis kom til Google via internetselskaber som Sol.dk og Eniro. I 2004 blev han trukket over til Jubii, der skulle relanceres, og i 2005 hentede Google ham ind som dansk landechef. I 2009 blev han udnævnt til chef for Google Norden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også