MediaWatch

Inger Bach fylder 60 år

Det er en af nøgleskikkelserne i DR-systemet, der i dag fylder 60 år. Direktør for DR Danmark, Inger Bach, er ikke en af de mest synlige DR-direktører i offentligheden, men sidder på en af de helt centrale poster i mediehuset - som hovedansvarlig for, at DR opfylder sin forpligtelse til at nå ud i hele Danmark.

Det er en af nøgleskikkelserne i DR-systemet, der i dag fylder 60 år.

Direktør for DR Danmark, Inger Bach, er ikke en af de mest synlige DR-direktører i offentligheden, men sidder på en af de helt centrale poster i mediehuset - som hovedansvarlig for, at DR opfylder sin forpligtelse til at nå ud i hele Danmark.

Inger Bacher har da også sine rødder i provinsen - nærmere betegnet Silkeborg-egnen. Hun er uddannet journalist og kom i 1972 til Midtjyllands Avis i Silkeborg og var derefter hos Venstrepressens Bureau i København og hos Kristeligt Dagblad.

I 1980 indledte hun sin lange karriere i DR, hvor hun blev journalist på DR Syd, Aabenraa, tilrettelægger ved TV Syd, Haderslev, studievært m.v. på DR Syd, Aabenraa og redaktionschef på DR Syd, frem til 2002.

Hun blev udviklings- og redaktionschef for DR's ni distrikter, og senere blev Inger Bach chef for DR Fakta i Århus.

I slutningen af 2009 kom den omfattende organisationsændring i DR, og i den proces blev der peget på Inger Bach som én af de fire nye indholdsdirektører i DR.

Inger Bach blev meget passende direktør for ‘DR Danmark’, som har ansvaret for DR’s regionale programvirksomhed, for den programproduktion, der ligger i Århus, og for børne- og ungdomsprogrammer og en række livsstilsprogrammer.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs