Pernille Aalund runder 50 år

"Multimediemennesket" Pernille Aalund, der har sat sine aftryk på stort set alle medieplatforme, fylder rundt 1. april.
MediaWatch

Pernille Aalund fylder 50 år 1. april.

Der er stort set ikke den medietype eller medieplatform, som Pernille Aalund ikke har beskæftiget sig med, siden hun tilbage i 1981 blev vært på Radio Sydkysten.

I dag er hun innovationsdirektør i Aller Media og har været medlem af direktionen siden 2007. Med Pernille Aalunds egne ord, er det første gang, at hun har været fastansat så længe. Nysgerrighed og skabertrang har præget Pernille Aalunds karriere, som har bragt hende vidt omkring.

Hun har blandt andet stiftet en af de første web-satsninger til kvinder med Oestrogen.dk 2001 og var ligeledes stifter og chefredaktør af magasinet Q 2003, som Aller Media overtog udgivelsen af og som netop er blevet relanceret i Aller-regi med stigende læsertal til følge.  Siden blev hun udgiverdirektør for Allers magasiner og ugebladet Femina.

Pernille Aalund har været en stærk fortaler for at se medier som brands frem for at se på dem som isolerede medieprodukter, hvad end det har været ugeblade, magasiner, web-indhold eller tv-programmer. Det er talkshowet QTV på Kanal 4, der udspringer af magasinet bl.a. et eksempel på.

Tv er i det hele taget langt fra ukendt farvand for Pernille Aalund, som har produceret programmer som Mænd ingen adgang (TV3) og Pernille på eventyr (TV3). Hun har også været tv-vært på: Vis mig dit køleskab (TV 2), Mænd ingen adgang (TV3), og Pernilles Univers (TV3).

Pernille Aalund har aldrig været bange for at trække på sine egne erfaringer eller for at bruge sig selv som brand for de ting, hun står for.
Hendes nyeste bog 'Fra mig til dig' (Politikens Forlag, red.) er en ud af talrige titler om alt fra slankekure til selvudvikling, der gør netop det. Den er en overlevering af, hvad livet har lært Pernille Aalund til hendes datter og er skrevet i forbindelse med et længere sygdomsforløb.

Senest har Pernille Aalund desuden været bannerfører for Primetime-bevægelsen, der sætter fokus på det potentiale kvinder 40+ rummer - såvel menneskeligt, som mediebrugere og kommercielt.

Pernille Aalunds CV
AALUND Pernille Teilmann Innovationsdirektør i Aller Media, medlem af direktionen (2007 - ); f. 1/4 1962 i Brønshøj; datter af dyrlæge Mogens Aalund og hustru cand.phil. Bente Teilmann. 3 børn: Tobias (28), Marcus (26) og Anine (11).

Student (Greve Gymn.) 1981; vært, Radio Sydkysten; produktionsleder og producer på reklamefilm; første pay per view-produktioner/interaktivt TV 1992; eget produktionsselskab; stifter af www.oestrogen.dk 2001; stifter og chefredaktør, magasinet Q 2003; chefredaktør, Ugebladet Kig Ind 2006; udgiverdirektør, Aller Media A/S fra 2007.

Har produceret : Mænd ingen adgang (TV3); Pernille på eventyr (TV3).

TV-vært på: Vis mig dit køleskab (TV2); Mænd ingen adgang (TV3; På Eventyr (TV3) Pernilles Univers (TV3) og QTV (Kanal4).

Har skrevet: 7 Qvinder; Hvor meget kan man dø på en nat; 10 kilo - 10 uger (2003); Slanke ABC (s.m. redaktionen bag www.oestrogen.dk, 2002); Andre Veje (s.m. redaktionen bag www.oestrogen.dk, 2003); Hvad du ønsker, skal du få (2006). Wauw-effekten (s.m. Gitte Koldtoft, 2008). Fra mig til dig – Det har livet lært mig (2012). Stifter af PRIMETIME bevægelsen 2010.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også