Jens Jørgen Madsen ny digital fagredaktør på Berlingske

Jens Jørgen Madsen (45) skifter stillingen som web-redaktør på Fagbladet Journalistens website Journalisten.dk ud med en stilling som digital fagredaktør på Berlingske, som han forlod i 2007.  Her kommer han til at stå i spidsen for at udvikle Berlingskes digitale aktiviteter på web, mobil og de sociale medier, og han bliver en del af redaktionsledelsen på Berlingske, skriver Berlingske i en pressemeddelelse.
MediaWatch

Jens Jørgen Madsen (45) skifter stillingen som web-redaktør på Fagbladet Journalistens website Journalisten.dk ud med en stilling som digital fagredaktør på Berlingske, som han forlod i 2007. 

Her kommer han til at stå i spidsen for at udvikle Berlingskes digitale aktiviteter på web, mobil og de sociale medier, og han bliver en del af redaktionsledelsen på Berlingske, skriver Berlingske i en pressemeddelelse.

Jens Jørgen Madsen er uddannet journalist. Han har tidligere været reporter på Berlingskes politiske redaktion, redaktør af livsstilsstoffet og reporter på erhvervsredaktionen.

I efteråret deltog Jens Jørgen Madsen i ledertræning på The Poynter Institute Leadership Academy og brugte også en del af opholdet i USA til et studie i Ipad-journalistik.

”Vi introducerer en hel ny funktion i vores redaktionsledelse med ansættelsen af Jens Jørgen Madsen som digital fagredaktør, der både får fokus på web, mobil og sociale medier. Vi har netop lanceret en ny digital betalingsstrategi, som kommer til at betyde en dramatisk nytænkning i den måde, vi skal udvikle journalistikken på, og den måde vi organiserer vores redaktion på. Jeg ved, at Jens Jørgen Madsen både har udsynet, ideerne, energien og det journalistiske perspektiv på plads til at hjælpe os med denne spændende udviklingsproces”, siger ansv. chefredaktør for Berlingske Lisbeth Knudsen, i meddelelsen.

Jens Jørgen Madsen ser frem til at føre Berlingskes nye digitale strategi ud i livet.

”2012 bliver året, hvor alverdens mediehuse for alvor satser på digital betaling, og som kommer til at markere et fundamentalt skifte for hele mediebranchen," siger han i meddelelsen og tilføjer: 

"Vi kommer samtidig til at se helt nye journalistiske apps til smartphones og tablets i de kommende år, som vil vende op og ned på selve måden, vi som forbrugere får vores nyheder og viden på. Dér skal Berlingske naturligvis levere intelligente og lækre bud på de nye platforme. Sideløbende vil integrationen med de sociale medier accelerere, hvilket vi vil udnytte maksimalt.”

Jens Jørgen Madsen tiltræder i jobbet pr. 1. maj 2012

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også