MediaWatch

Troels Behrendt Jørgensen til Kristeligt Dagblad

Fra b.dk til k.dk: Troels Behrendt Jørgensen tiltræder som ny onlinechef for Kristeligt Dagblad fra marts 2012.

Troels Behrendt Jørgensen bliver fra 1. marts 2012 ny onlinechef for Kristeligt Dagblads digitale portefølje.

Han får ansvaret for at sikre den fortsatte kommercielle og redaktionelle udvikling af medievirksomhedens mange sites, herunder k.dk (kristeligt-dagblad.dk), religion.dk, etik.dk, m.fl.

”Jeg er utrolig stolt og glad for at kunne gå ind i arbejdet med Kristeligt Dagblads digitale strategi. Det er en stribe sites, som er veldrevet og på flot vis formår at inddrage og aktivere målgruppen. Vores mål de kommende år bliver - som det er for alle mediehuse - at få styrket de kommercielle aspekter af onlinevirksomheden samt naturligvis øge trafikken og aktiviteten på Kristeligt Dagblads sites,” siger Troels Behrendt Jørgensen.

Troels Behrendt Jørgensen kommer fra en stilling som onlinechef i Berlingske Media, hvor han har haft ansvaret for b.dk (berlingske.dk), business.dk, aok.dk, dinepenge.dk, fri.dk og en række relaterede onlineaktiviteter.

Tidligere har han arbejdet i DR som bl.a. nyhedschef i DR Nyheder og redaktionschef for DR Nyheder online.

”Kristeligt Dagblad har de seneste år udviklet en stærk række af internetsites inden for mediehusets niche, som desuden har oplevet en flot trafikudvikling. Det bliver Troels Behrendt Jørgensens opgave at fortsætte denne udvikling og skabe yderligere momentum – også kommercielt på områder som digitale abonnementsformer, partnerskaber, annoncekoncepter og indhold på mobile platforme”, siger salgs- og marketingdirektør Joachim Langagergaard.

 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs